Život

Da li ste čuli za lutke Labubu: Opsesija novim trendom na TikTok-u možda otišla predaleko

Komentari
Da li ste čuli za lutke Labubu: Opsesija novim trendom na TikTok-u možda otišla predaleko
Da li ste čuli za lutke Labubu: Opsesija novim trendom na TikTok-u možda otišla predaleko - Copyright Profimedia

Autor: Euronews

29/05/2025

-

21:00

veličina teksta

Aa Aa

Mali, flafičasti i pomalo zastrašujući - Labubu privesci za torbe, kao i lutka, postali su najnoviji kolekcionarski hit na TikTok-u. Ipak, prodaja ove igračkice, čudnog izgleda, stavljena je na pauzu u Velikoj Britaniji. Zašto?

Reč je o slatkim malim čudovištima sa pahuljastim telima i oštrim, zlokobnim osmesima. Prvobitno ih je stvorio umetnik Kasing Lung iz Hongkonga za svoju slikovnicu "Monsters", a 2019. su pretvorene u figurice u saradnji s proizvođačem igračaka Pop Mart. Od tada je njihova popularnost eksplodirala — posebno u obliku privezaka za torbe. Svi ih žele, piše Euronews.

Prošle nedelje, Pop Mart je odlučio da povuče igračke iz svih svojih 16 prodavnica u Velikoj Britaniji do juna, navodeći "potencijalne bezbednosne probleme". Mnogi fanovi su reagovali ljutito — ali mogu kriviti samo sebe. Ova odluka usledila je nakon tuče koja je, navodno, izbila u jednoj prodavnici u Londonu, gde su ljudi čekali u redu preko noći kako bi nabavili najnovije Labubu figurice. 

Profimedia

 

"Ljudi su vikali, u suštini govoreći da više nema Labubu lutkica. Čak sam bio svedok tuče između radnika i kupca", rekao je jedan kupac za BBC. 

Šta je ovo pokrenulo? Kao i kod većine savremenih trendova, možemo okriviti TikTok. Trend je eksplodirao nakon što je Lisa, članica popularnog K-pop benda Blackpink, viđena sa jednim Labubu priveskom na torbi. Do sada, pod heštegom #Labubu postoji 1,4 miliona objava, u kojima ljudi s oduševljenjem dele svoje kolekcije, raspakivanja i čak heklane verzije koje su sami napravili.

U Velikoj Britaniji, Labubu figure obično koštaju između 16 evra i 59 evra, iako retke edicije mogu dostići i znatno veću cenu. Jedan od glavnih razloga za nedavni haos su preprodavci, koji manično otkupljuju nove serije isključivo da bi podigli cenu, ostavljajući prave ljubitelje bez šanse i u stanju frustracije.

Profimedia

 

Od Jellycats do Squishmallows — odrasli su postali ključni potrošači svega što je slatko. Prema istraživanju grupe Circana, jedna od pet igračaka ili društvenih igara danas se kupuje od strane osoba starijih od 18 godina — za njih same. To je brzo rastuće tržište poznato kao "kidults" (odrasla deca), koje pokreću različiti faktori — poput sve kasnijeg roditeljstva i sveprisutne egzistencijalne anksioznosti. Svet gori, pa zašto ne bismo kupili neka čudna mala stvorenja da lakše preguramo dan?

Ali... zašto izgledaju tako zastrašujuće? Upravo u tome je njihova privlačnost: spoj slatkog i mračnog. Još jedan primer su i izuzetno popularni Sonny Angels — anđeoske male figurice u tematskim kapicama i bez pantalona. Zvuče možda veselo, ali ako malo bolje pogledate te savršeno pozicionirane ruke i poglede ispod oka... oni nešto smišljaju. Upravo ti suptilno nelagodni ili bizarni detalji kod nekih igračaka ih čine posebnim; izrazi lica i odeća im daju karakter i beskrajne mogućnosti za interpretaciju.

Izgleda da je Labubu savršeno uhvatio ceo taj "kidult" trend igračaka. 

AI Preporuka

Komentari (0)

Magazin