Život

Kako se upravlja balonima na vruć vazduh? Ekspert o uzrocima i bezbednosti nakon nesreća u Kapadokiji

Komentari
Euronews Serbia

Autor: Euronews Srbija

16/06/2025

-

20:55

veličina teksta

Aa Aa

U dve odvojene nesreće, prilikom pada balona na vruć vazduh u Turskoj, poginula je jedna osoba, povređeno je više od 30 turista. Nesreće su se dogodile u popularnoj turističkoj destinaciji Kapadokiji, koja je i popularna po vožnji balonima na vruć vazduh. U prvoj nesreći poginuo je pilot, kada mu se noga upetljala u konopac, a povređeni turisti prebačeni su u bolnicu. 

U drugoj nesreći balon se srušio pri poletanju i na svu sreću poginulih nije bilo. Povređeni su takođe smešteni u bolnicu. Ovakve nesreće u vožnji balona na vruć vazduh nisu česte, ali mogu biti veoma fatalne. Koje uslove je potrebno ispuniti pre poletanja balona? Kako se uopšte njima upravlja i koliko ljudi sme da stane u jednoj korpi? 

"Sama vest o tragediji koja se desila 15. juna pogodila je sve nas, pilote, i mi ovom prilikom izjavljujemo saučešće njihovoj porodici i želimo brz oporavak svim povređenim turistima. Inače, baloni se sastoje od više komponenti, iz kupole, korpe i gorionika. Tako da su i sami baloni podeljeni po kategorijama A, B i C kategorije u Kapadokiji i tamo gde se komercijalno najviše na svetu leti balonima, to su baloni C kategorije, gde su baloni od nekoliko hiljada kubika, 15 i više hiljada kubika, zapremine, gde staje u korpi balona po nekoliko desetina putnika. Tamo su vremenski uslovi i najpogodniji za let balona. Mislim da je tu došlo do tragične situacije zato što je u pitanju mikroklima i da je tu došlo do neke termike ili je došlo do naglog pogoršanja vremena koje meteorološki uslovi nisu mogli da predvide pilotima", rekao je za Euronews Srbija Goran Miladinović, licencirani pilot balona na topli vazduh i člana balonarskog društva Feniks iz Leposavića.

Objašnjava da se ovakve nesreće retko dešavaju i poručuje da je još od 1783. godine kada su prvi baloni poleteli, to je najbezbedniji vid vazdušnog saobraćaja. 

"Tako da se i u takvim situacijama dešavaju, nažalost, takve situacije, ali šta da se radi, to je posao, komercijalni koji oni tamo rade, kod nas se leti u rekreativne sportske svrhe, tako da mi strogo vodimo računa o meteorološkim uslovima, polećemo kada nema vetra, tako da to nije adrenalinski sport i tako da nema tu bojazni od balona kod nas", rekao je on.

Koje sve sigurnosne i tehničke standarde mora jedan balon da ispunjava da bi mogao da poleti pogledajte u prilogu iznad teksta

Komentari (0)

Magazin