Generacija Z u Nemačkoj ceni finansijsku nezavisnost, brine zbog budućnosti i strahuje od siromaštva u starosti
Komentari
18/11/2025
-13:56
Finansijska nezavisnost postaje glavni prioritet mladih u Nemačkoj, a pripadnici generacije Z imaju drugačiji pogled na novac i rad u odnosu na starija pokoljenja, pokazuju rezultati danas objavljene ankete.
Prema reprezentativnom istraživanju Međunarodnog univerziteta (IU), čak 66,7 odsto mladih uzrasta od 16 do 30 godina navodi finansijsku slobodu kao najvažniji cilj. U ukupnoj populaciji taj procenat iznosi 58,9 odsto. Drugi prioritet je adekvatna priprema za penziju, koju je važna za 51 odsto mladih ispitanika.
Među ključnim ciljevima su i ostvarenje ličnih želja, poput dugih putovanja koje priželjkuje 41,8 odsto ispitanika, kao i mogućnost ranijeg napuštanja tržišta rada, što je prioritet za 31,8 odsto anketiranih.
Tradicionalni pristup koji podrazumeva zaposlenje na puno radno vreme do starosne penzije sa 67 godina više nije glavni cilj, napominje autor studije Johan Troj.
profimedia
Prema njegovim rečima, za pripadnike generacije Z novac nije samo nešto što je potrebno za osnovno preživljavanje - plaćanje računa, hrane i stanovanja - već alat koji im omogućava slobodu i kontrolu nad sopstvenim životom.
Studija takođe pokazuje da društvene mreže imaju značajan uticaj na finansijsko ponašanje generacije Z. Prema podacima, 21 odsto mladih priznaje da donosi finansijske odluke pod uticajem onlajn sadržaja. To je dvostruko više nego u generaciji X, gde taj procenat iznosi 10 odsto.
Generacija Z brine zbog budućnosti, pošto 56,3 odsto anketiranih strahuje za ekonomsku situaciju u Nemačkoj, dok 49,7 odsto navodi da strahuje od siromaštva u starosti, prenosi Viršaftsvohe.
Inflacija, neizvesnost u vezi s penzijama i strah od pada životnog standarda su glavni okidači stresa zbog finansija, dodaje Johan Troj.
Generacija Z obuhvata osobe rođene otprilike između 1996. i 2012. godine, a ključne karakteristike su odrastanje uz internet i pametne telefone, zbog čega su vrlo snalažljivi u digitalnom svetu.
Pripadnici Generacije Z često se nazivaju i "zumeri" (eng. zoomers).
Komentari (0)