Zdravlje

Desetine miliona mladih ljudi izloženo promovisanju elektronskih cigareta na društvenim mrežama

Komentari

Autor: Tanjug

08/12/2023

-

13:47

Desetine miliona mladih ljudi izloženo promovisanju elektronskih cigareta na društvenim mrežama
Desetine miliona mladih ljudi izloženo promovisanju elektronskih cigareta na društvenim mrežama - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Kompanije koje se bave proizvodnjom elektronskih cigareta koriste "agresivne" taktike kojima pokušavaju da privuku mlađe korisnike, a njihove objave na društvenim mrežama koje promovišu takozvane "vejp" uređaje imaju više od 3,4 milijarde pregleda. Od toga broja, 40 odsto se pripisuje mlađima od 25 godina, a čak 16 miliona maloletnima, saopštila je Kampanja za decu bez duvana.

Ta organizacija navodi i da je desetine miliona mladih ljudi na društvenim mrežama izloženo objavama koje promovišu vejp uz popuste i poklone.

U prvoj studiji koja je istraživala razmere takvih sadržaja, ispitana su tri brenda: "Velo" British American Tobacco-a, "Vuse", elektronska cigareta koju prodaje BAT, i "Ikos" koji prodaje "Filip Moris". 

Portparol BAT-a tvrdi da je kompanija jasno stavila do znanja da su njeni proizvodi "samo za odrasle pušače" i da je svako ko je sarađivao sa njima u objavama na društvenim mrežama morao da ima više od 25 godina, kao i da garantuje da je većina njegovih pratilaca starija od 18 godina.

Predstavnik kompanije "Filip Moris" vrdi da su odgovorna prodaja i marketing prioritet za tu kompaniju, kao i da su proizvodi namenjeni odraslima.

Izvršna direktorka Kampanje za decu bez duvana Jolanda Ričardson rekla je da bi izveštaj "trebalo da podigne uzbunu" zbog neprikladnog marketinga.

Ričardson je istakla da bi društvene mreže trebalo da snose zakonsku odgovornost jer bi trebalo da uklanjaju nelegalni marketing duvanskih proizvoda sa svojih platformi.

BAT i "Filip Moris" koriste najmanje 56 naloga na društvenim mrežama u najmanje 45 zemalja za direktnu promociju svojih proizvoda, uprkos tome što Fejsbuk i Instagram zabranjuju reklame duvana i nikotinskih proizvoda.

Portparol kompanije Meta, vlasnika Instagrama i Fejsbuka, rekao je da kompanija ne dozvoljava reklame koje promovišu proizvode u vezi sa duvanom na svojim platformama i da će nastaviti da uklanja sadržaj koji krši ta pravila. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Magazin